![](/image.php?nid=9881&oid=2158358&width=234&height=217)
1. Příchod dětí
-
Při vstupu do třídy jsou dětem nabídnuty různé činnosti, jednoduché ranní úkoly, při kterých si děti denně procvičují různé dovednosti z grafomotoriky, počítání, geometrických tvarů, barev, poznávání zvířat, rostlin, luští labyrinty, apod.
-
úkoly jsou zaměřeny na téma, o kterém si budou děti v ten den povídat, čímž jsou vlastně hned při vstupu motivovány pro pozdější činnosti
2. Volné hry a činnosti v dětských koutcích, ranní svačina
Nabízené koutky aktivit
- pokusy a objevy (lupa, různé druhy materiálů, surovin, šátek na oči, semena, akvárium na drobné živočichy, písek, voda, hlína,…)
- ateliér (plastelína, vodovky, pastelky, křídy, nůžky, papíry, lepidlo, štětce,…)
- knihy a písmena (knihy, stavebnice písmenek, obrázky, …)
- konstruování a stolní hry (stavebnice, kostky, Lego, nářadí, puzzle,…)
- domácnost a dramatické hry (nádobíčko, panenky, postýlky, oblečky, loutky, maňásky,…)
- hudební koutek (flétny, Orffovy nástroje, notové záznamy a značky,……)
- tělovýchovný koutek (průlezka, žíněnka, obruče, šátky, míčky, lano,…)
Ranní svačina
- je postupná, umožňujeme samostatné nabrání porcí a nalití nápoje, vlastní volbu množství jídla
- od 8:30- 9:00 hod
- děti znají pravidla na hygienické požadavky
3. Ranní kruh
- učitelka upozorní děti, že za okamžik se budou scházet v ranním kruhu, aby postupně dokončovaly činnosti, na kterých pracují
- signálem pro svolání dětí do kruhu je píseň, říkadlo, zvonek, báseň, triangl, apod., které se předem domluví s dětmi
- usazení do kruhu symbolizuje přátelství všech – stmelení, rovnosti (přivítání, pohlazení, navození atmosféry pro společné sdílení)
- vhodné pravidlo: "Když jeden mluví, ostatní naslouchají."
- společný rozhovor o denním tématu
4. Řízená činnost
5. Tělovýchovná chvilka
- zdravotní cviky, pohybové hry, hudebně pohybové činnosti, nebo jiné pohybové činnosti
- dostavuje se psychická relaxace
6. Hodnocení
- co se děti nového naučily, kdo jim pomáhal, jak se cítily, s kým se jim dobře pracovalo
7. Pobyt venku
- zahrada (tělovýchovné aktivity, poznávání přírody, pěstitelské činnosti, dramatické hry, hry s pískem,….)
- vycházky: poznávání okolí MŠ
8. Hygiena, oběd
- sebeobsluha a samostatnost
- každé dítě jí vlastním tempem
- pitný režim dle potřeby dětí
- vlastní regulace porcí (přidávání)
- mluvit, jen když není jídlo v ústech
9. Odpolední odpočinek a OZČ
- relaxační hudba, pohádka, plyšová hračka
-
děti, které neusnou po krátkém odpočinku i ty, které se vzbudí dříve, vstávají a jdou si hrát do třídy s druhou paní učitelkou
- odpoledne činnosti podle výběru dítěte - za pěkného počasí hry na školní zahradě
![](/image.php?nid=9881&oid=2158355&width=209&height=168)
Publikováno: 19. 3. 2021 23:52